خرید و فروش انواع نانو مواد در تهران

نانو فناوری توانایی تولید و ساخت مواد، ابزار و سیستم های جدید با در نظر گرفته کنترل در سطح مولکولی یا اتمی گفته می شود. فناوری نانو در سه سطح مواد، ابزار و سیستم های جدید قابل تقسیم می باشد. نانو مواد موادی هستند که در سطح نانو به کار میروند. هدف از نانومواد کنترل و استفاده از این مواد در سطح نانو می باشد. با توجه به کاربرد فراوان این مواد، خرید و فروش نانو مواد رو به روز در حال افزایش است.

مشتریان گرامی می توانند برای خرید مستقیم نانو ذرات تیتانیوم اکسید و سنگ آهن خوزستان به وب سایت رسمی ما و این قسمت مراجعه کنند.

خرید و فروش انواع نانو مواد در تهران

انواع مختلف نانو مواد در ایران

انواع مختلف نانو مواد در ایران

انواع نانو مواد در ایران به صورت زیر قابل دسته بندی می باشند.

  1. نانو ذرات اکسیدی به نام نانو ذرات سرامیکی مشهور می باشند و محدوده وسیعی از این مواد را تشکیل می دهند.
  2. نانوذرات غیر اکسیدی (کاربیدی، نیتریدی و غیره)
  3. نانوذرات عنصری ( نانو عناصر آهن، کربن و غیره)
  4. نانولوله های کربنی
  5. نانو میله ها، نانو ویکسرها، نانو فیبرها و نانو سیم ها
  6. نانو ساختارهای کربنی (فلورین ها و نانو الماس ها)
  7. نانو محلول ها
  8. نانو مواد معدنی
  9. انواع مختلف کوانتوم دات ها

نانو مواد بر اساس شکل ظاهری قابل تقسیم به صورت زیر هستند.

  1. صفر بعدی (نانو ذرات مانند اکسید تیتانیوم) به صورت پودر و در هر سه بعد زیر 100 نانومتر
  2. تک بعدی (نانو سیم ها، نانو لوله ها و نانو میله ها) دارای یک بعد در اندازه نانو و یک بعد آزاد
  3. دو بعدی (نانو صفحات مثل گرافن) به صورت صفحه و ابعاد آن در حد یک اتم و دارای دو بعد آزاد و یک بعد در حد نانو
  4. سه بعدی (نانو کامپوزیت ها) دارای سه بعد آزاد مشهور به ماده مرکب

برای خرید و اطلاعات بیشتر در مورد سلستین قرمز به این بخش از مقاله مراجعه فرمایید.

تولید مواد نانو نیز به سه شکل صورت می پذیرد.

  1. چگالش از یک بخار، شامل تبخیر یک فلز جامد و چگالش سریع آن برای تشکیل خوشه های نانو متری و تولید پودر
  2. سنتز شیمیایی، رشد نانو ذرات در محیط مایع حاوی واکنش گر ها
  3. فرایند حالت جامد، آسیاب و پودر کردن مواد

تولید مواد نانو به هر شکل انجام و محصولات متنوع توسط شرکت های مختلف در سطح دنیا تولید و به بازار عرضه می گردد. در ایران نیز شرکت های دانش بنیان تحت نظر مراکز دانشگاهی و شرکت های خصوصی با به کارگیری متخصصین این حوضه نسبت به تولید و عرضه آن اقدام نموده اند. قابل ذکر است ایران از صاحبان فناوری به روز نانو می باشد که این محصولات نیز به کشورهای مختلف جهان صادر می نماید.

معتبرترین مرکز خرید نانو ذرات

خرید نانو ذرات هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری امکان پذیر می باشد. این مواد با توجه به کیفیت و کاربرد قیمت گذاری و به فروش می رسد. نکاتی که در خرید نانو ذرات باید مورد توجه قرار گیرد شامل موارد زیر است.

  1. کیفیت نانو ذرات
  2. تولید کننده نانو ذرات
  3. تایید سازمان استاندارد و مراجع ذیصلاح
  4. منبع تامین مواد

در ضمن نکاتی که جهت اعتبارسنجی مراکز خرید نانو ذرات باید مورد توجه قرار گیرد شامل موارد ذیل می شود.

  1. اخذ مجوز بهره برداری از وزارت صمت
  2. اخذ مجوز سازمان استاندارد جهت فروش مواد
  3. اخذ نماد الکترونیک جهت فروش غیرحضوری

خرید غیرحضوری از طریق سایت های اینترنتی، شبکه های مجازی و پست امکان پذیر است. در این نوع خرید اطمینان از فروشنده و محصول ارائه دهنده شرط می باشد. باید نهایت دقت در این نوع خرید لحاظ گردد.

خرید غیرحضوری مزایایی همچنین صرفه جویی در وقت، کاهش نیروی انسانی جهت تهیه آن و همچنین کاهش هزینه در خرید آن دارد. با این مزایا می توان روند به رشد خرید حضوری این مواد در آینده نزدیک انتظار داشت.

پرکاربردترین نانو مواد در صنعت

پرکاربردترین نانو مواد در صنعت

کاربرد نانو مواد در صنایع بسیار گسترده و یکی از فناوری های به روز می باشند. کاربرد این مواد در صنعت خودروسازی جهت افزایش ماندگاری به عنوان پوشش دهنده یا افزودنی، خود تمیز کنندگی، روان کنندگی، مقاومت نسبت به سایش، بهبود احتراق و مصرف سوخت، آبگریزی و غیره است. نانو مواد پرکاربرد در این صنعت شامل نانوذرات دی سولفید تنگستن، دی اکسید تیتانیم، دی اکسید سیلیسیم، الماس و فلورین می شود.

در صنعت نفت و گاز از نانو مواد جهت شناسایی و برآورد حجم مخزن استفاده می گردد. با به کاربردن این مواد در ساخت نانو حسگرهای قوی و حساس نسبت به دریافت امواج درونی زمین و شناسایی محل مخزن و میزان حجم آن اقدام می نمایند.

در صنایع غذایی جهت بسته بندی، فرآوری و ایمنی و رسانش مواد مغذی از مواد نانو استفاده می شود. استفاده از آن در بسته بندی شامل بهبود خواص بسته بندی (مکانیکی، گرمایی، سدی و غیره)، کاربرد در بسته بندی فعال و بسته بندی هوشمند می باشد.

در بهبود خواص بسته بندی از نانوکامپوزیت ها و نانورس ها جهت عدم نفوذ اکسیژن و افزایش خاصیت سدی استفاده می گردد. این روش جهت جلوگیری از فساد زودرس مواد غذایی ناشی از رسیدن اکسیژن انجام می پذیرد.

در بسته بندی فعال جهت از بین بردن اثرات نامطلوب محیطی از این مواد استفاده می گردد. این مواد جهت حذف اکسیژن، ایجاد آب گریزی، تنظیم دما، خود ترمیمی، جذب اشعه ماورای بنفش و آنتی باکتریال کاربرد دارد. از نانو ذرات اکسید تیتانیوم، نقره و اکسید روی برای حصول نتیجه مطلوب استفاده می شود.

در بسته بندی هوشمند از برچسب و نشانگر حساس به شرایط محیطی استفاده میگردد که نشان سلامت مواد غذایی می باشد. کاربرد آن در شناسایی اکسیژن در داخل بسته بندی با استفاده از نانو ذرات اکسید تیتانیوم است.

خرید و فروش نانو ذرات در تهران

خرید و فروش نانو ذرات در تهران هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری انجام می پذیرد. این مواد در مراکز پژوهشی، شرکت های تولید ترکیبات شیمیایی و شرکت های وارد کننده به بازار عرضه می گردد. مشتریان با توجه به نیاز خویش نسبت به خرید آن اقدام می نمایند. چه شرکت های تولیدکننده و چه شرکت های واردکننده با افزایش کیفیت محصول های عرضه شده در پی کسب سهم بیشتری از بازار هستند.

در تهران این بازار با توجه به تامین نیاز کل کشور، بازار رقابتی تر می باشد. با توجه به تراکم بالای شرکت های تولیدکننده و واردکننده انتظار می روند روند صعودی در عرضه مواد وجود دارد. کاربرد گسترده و تنوع بالا این بازار را جذاب تر کرده است.

مشتریان می توان به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت های رسمی فروش شرکت ها، نسبت به تهیه مواد براساس نیاز اقدام نمایند. آن چه در خرید این محصول مورد توجه باید قرار گیرد اخذ استانداردهای لازم توسط شرکت های تولیدکننده و واردکننده و ارائه آن به مشتری در زمان عرضه کالا می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما