لیست قیمت نانو ذرات آزمایشگاهی

لیست قیمت نانو ذرات همواره دارای نوسانات بسیاری است. این نانو ذرات بسیار متنوع هستند و کاربرد های متنوعی در صنایع دارویی، صنعتی، نساجی و لاستیک سازی، ساخت باتری ها و … کاربردهای فراوانی دارند. با تهیه انواع نانو ذرات با کیفیت و کاربردی از مزایای این محصولات بهره ببرید. هم چنین در صنعت پزشکی امروزه از نانو ذرات اکسید روی برای افرادی که دچار زخم شده اند از این ماده می توان برای پانسمان آن ها استفاده کرد و سنگ آهن گل گهر با ورود به این قسمت اطلاعات دقیقتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

لیست قیمت نانو ذرات آزمایشگاهی

لیست انواع نانو ذرات پرکاربرد

لیست انواع نانو ذرات پرکاربرددر متن زیر لیستی از انواع نانو ذرات پر کاربرد آورده شده است، تا با انواع این محصولات نانو بیشتر آشنا گردید.

  • نانو ذرات اکسید روی، از کاربردی ترین و غنی ترین نانو ذرات به شمار می رود.
  • نانو ذرات اکسید آلومینیوم که به طور مختصر آلفا نامیده می شوند.
  • نانو کلوئید اکسید آلومینیوم که خصوصیات و ویژگی های خاص خود را دارد.
  • انواع نانو اکسید های فلزی مثل نانو اکسید منیزیم، آلو مینا یا آلفا و مس که از ترکیبات معدنی می باشند.
  • نانو ذرات کلوئیدی سیلیکا که از ضایعات شیشه به دست می آیند.

موارد استفاده از انواع نانو ذرات

نانو ذرات کاربرد بی شماری در صنایع مختلف به خود اختصاص داده اند و فواید بسیاری دارند. با پیشرفت تکنولوژی روز به روز بر میزان کارایی این ذرات بسیار کوچک افزوده می شود. تقریبا در تمامی زمینه ها از جمله پزشکی، دارویی، زیبایی، فضایی، صنعتی و کشاورزی و … مورد استفاده قرار می گیرند. موارد استفاده از انواع نانو ذرات به ترتیب عبارتند از:

  • موارد استفاده از نانو ذره های کلوئیدی سیلیکا

از این نوع نانو ذرات در صنایع لاستیک سازی، کاغذ و نخ ریسی استفاده می کنند. همچنین ماده مناسبی جهت عایق حرارتی به شمار می رود. این نانو ذرات خواص مکانیکی بتن را افزایش می دهد، از این رو موجب استحکام بتن می گردد. در صنایع نساجی جهت پوشش های آبگیر مورد استفاده قرار می گیرد و رطوبت را از خود عبور نمی دهد. این نانو ذره، ماده ای ارزان در تهیه مواد صنعتی به شمار می رود. این نانو ذره ها را از ضایعات شیشه تهیه می کنند، بنابراین به جای دور ریختن شیشه های غیر مصرفی که برای محیط زیست بسیار مضر است، از آن ها نانو ذرات سیلیکا تهیه می گردد.

  • از نانو ذرات اکسید روی در موارد بسیاری به خصوص صنایع الکترونیکی استفاده می گردد.

توسط نانو دره های اکسید روی، تسمه هایی تهیه می شود که از آن ها در صنایع مختلفی مانند، الکترونیک، کاتالیزگر، اپتیک و الکترواپتیک استفاده می شود. داشتن خاصیت کاتالیزوری یکی از ویژگی های مهم این نانو ذره است. همچنین از دی الکتریک کمی برخوردارند.

از این نانو ذره در صنایع بهداشتی استفاده های مختلفی می شود. از آنجایی که خاصیت ضد آفتابی و ضد میکروبی دارند و موجب تضعیف اشعه فرابنفش خورشید می شوند، در تهیه انواع ضد آفتاب ها از این ماده استفاده می نمایند.

همچنین از دیگر کاربردهای مهم این ذرات تهیه انواع پانسمان های طبیعی به منظور ضد عفونی کردن زخم ها است. به دلیل اینکه بسیار چسبنده هستند، برای ایجاد پوشش محصول مناسبی به شمار می روند.

این نانو ذرات در تصفیه آب نیز نقش موثری ایفا می کنند. همانطور که قبلا گفتیم این نانو ذره ها به دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی که دارند، می توانند آلودگی های موجود در آب را به خوبی تصفیه نمایند.
این نانو ذره ها دو خواص ویژه و کاربردی دارند، یکی اینکه نیمه رسانا می باشند و دیگری اینکه ضد حریق هستند. این نانو ذره ها کارایی آنزیم های انسان ها و حیوانات را افزایش می دهند و در مقایسه با دیگر اکسیدهای فلزی میزان سمیت کمی دارند.

به دلیل داشتن ظرفیت انتقال بالای حرارت و خاصیت نارسانا بودن، جریان الکتریسیته را نمی تواند از خود عبور دهد، به همین دلیل کاربرد فراوانی در صنایع الکتریکی دارد.
در تهیه انواع پارچه ها نیز از این نانو ذره ها به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی و از بین بردن بوی بد، استفاده می کنند.

بر روی آینه های ضد بخار و انواع سطوح ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که خاصیت ضد احتراقی دارند، در تهیه انواع باتری ها و سلول های خورشیدی از این نانو ذره ها استفاده می نمایند.

از جمله مهم ترین اطلاعات و کاربرد های نانو ذرات و سنگ آهن هامون در صنعت پزشکی می توان به خواص آنتی باکتریال در اینجا به آن ها اشاره شده است.

از دیگر موارد مصرف نانو ذره اکسید روی عبارتند از:

  1. دیود لیزری
  2. نمایشگر ها
  3. حسگر ها
  4. استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی
  5. تولید محصولات لاستیکی
  6. تهیه انواع سرامیک ها و کاشی ها
  7. در تولید بتن نیز نقش دارند.
  8. تهیه حسگرهای گازی
  • از موارد استفاده نانو ذرات سیلیکا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

این نانو ذره ها خواص بی نظیری دارند، به همین دلیل استفاده های متعددی در زمینه تهیه انواع داروها، نانو داروها و تصویر برداری ملکولی می گردد.

  •  از نانو ذره آلو مینا نیز برای انتشار اشعه مادون قرمز استفاده می نمایند. این ذرات کروی هستند و دو فاز آلفا و گاما دارند.

لیست قیمت انواع نانو ذرات

لیست قیمت انواع نانو ذراتفروش نانو ذرات در قیمت های ارزان و مقرون به صرفه صورت می گیرد. این نانو ذرات مصارف و فواید زیادی را در بر می گیرند و کمک بسیاری به پیشرفت بشر کرده اند.
قیمت انواع نانو ذره ها با توجه به نوع ذره و میزان کاربرد آن ها مختلف است. لیست قیمت انواع نانو ذرات همواره دارای نوساناتی می باشد، قبل از تهیه محصول حتما از قیمت آن آگاه شوید.

مشخصات نانو ذرات آزمایشگاهی

از مشخصات انواع نانو ذرات آزمایشگاهی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

همانطور که گفتیم نانو ذره های اکسید روی از ذرات مهم و کاربردی در علم نانو به شمار می روند. از مشخصات این نوع از نانو ذرات عیارتند از:

  • از ذرات معدنی محسوب می شوند.
  • غیر آلی یا غیر ارگانیک می باشند.
  • با عمل سنتز ویژگی های آن بهینه می گردد.

از خصوصیات ویژه نانو ذرات اکسید آلومینا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. از نظر فازی دارای ثبات هستند.
  2. از مقاومت و سختی بالایی برخوردارند.
  3. به عنوان یک عایق فوق العاده به شمار می رود.
  4. از مقاومت ویژه بالایی برخوردار می باشد.
  5. آب دوست است.
  6. در برابر سایش استحکام زیادی از خود نشان می دهد.

از خصوصیات نانو کلوئید اکسید آلومینیوم می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. از خواص نوری بی نظیری برخوردار است.
  2. از پایداری و مقاومت نسبتا بالایی برخوردار می باشد.
  3. نسبت به نانو فیبر ها و نانو ذرات الکسید آلفا  ابعاد کوچک تری دارد.
  4. از سطح ویژه موثر بیشتری برخوردار است.

از دیگر نانو ذرات آزمایشگاهی می توان به اکسیدهای روی، منیزیم و مس اشاره نمود.این نانو ذره ها ترکیباتی معدنی هستند که به رنگ سفید می باشند و فرمول شیمیایی متفاوتی دارند و در آب حل نمی گردند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما