تولید پودر نانو مس با استفاده از دستگاه های مدرن

امروزه با پیشرفت فناوری نانو استفاده و تولید نانو ذرات فلزات با افزایش چشمگیری روبه رو است. اما استفاده از نانو ذرات مس محدود به قرن اخیر نبوده و مستنداتی وجود دارد که نشان می دهد اجداد ما نیز در صنعت سفالگردی از نانو ذرات مس استفاده می کرده اند. با این وجود تولید پودر نانو مس در جهان تنها در انحصار 3 کشور است. چندی پیش دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد واحد تویسرکان موفق به تولید نانو ذرات مس شده اند. و این یعنی ایران می تواند به عنوان چهارمین کشور تولید کننده نانو ذرات مس وارد بازار پودر نانو مسِ جهان بشود.  

تولید پودر نانو مس با استفاده از دستگاه های مدرن

تولید پودر نانو مس با استفاده از بروز ترین دستگاه ها

تولید پودر نانو مس با استفاده از بروز ترین دستگاه هاپودر نانو مس با استفاده از روش های گوناگون اعم از:

  • الکتروشیمیایی 
  • الکترولس 
  • جواه زنی همگن 
  • جوانه زنی نا همگن 
  • بیوسنتز 

تولید می شود. 

وارد شدن به چگونگی تولید نانو ذرات مس در هریک از این روش ها نیازمند تخصص و دانش در زمینه ی نانو می باشد. اما در کارخانه های تولید نانو ذرات، پژوهشگران و فعالین آزمایشگاهی می کوشیند تا با استفاده از به روز ترین دستگاه ها با کیفیت ترین نانو ذرات مس را به گونه ای تولید کنند که اقتصادی و به صرفه باشد. 

صادرات پودر نانو مس به ترکیه

صادرات پودر نانو مس به ترکیهبا توجه به کاربرد پودر نانو مس در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، و این که کشور ترکیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی است، ترکیه می تواند به عنوان یکی از مقاصد صادرات پودر نانو مس شناخته شود. 

اگرچه کاربرد نانو ذرات مس محدود به صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیست. نانو ذرات مس به سبب دارا بودن خاصیت گند زدایی و آنتی باکتریال کاربرد وسیعی در پزشکی دارند. نانو ذرات مس در صنایع برق و الکترونیک، در تولید انواع نانو سیم ها و نانو سنسور ها نیز به کار می روند. و اینها فقط اشارات کوچکی به کاربرد پودر نانو مس می باشد. 

همان طور که پیش تر ذکر شد، ایران می تواند به عنوان چهارمین تولید کننده ی پودر نانو مس وارد بازار جهانی بشود. در همسایگی ایران، کشور ترکیه از کشور های رو به توسعه ای است که برای تامین ما یحتاج خود نیاز دارد تا مواد اولیه ی صنایع (از جمله پودر نانو مس)  را از دیگر کشور ها وارد کند. 

ارزان ترین برند پودر نانو مس

ارزان ترین برند پودر نانو مسهمانطور که می دانید به ذرات مس در سایز های 1 تا 100 نانومتر،نانوذرات مس می گویند. با توجه به این که اندازه ی هرکدام از این ذرات چند نانومتر است قیمت پودر نانو مس متفاوت خواهد بود. 

با توجه به این که کاربرد های پودر نانو مس بسیار تخصصی است، صاحبان صنایع باید با مشورت متخصصین امر نانو که توان تشخیص مشخصات پودر نانو خوب، و انتخاب سایز مناسب نانو ذرات را دارند دست به خرید این محصول بزنند. متخصصان زمینه ی نانو می توانند ارزان ترین برند پودر نانو مس که در عین ارزان بودن کیفیت لازم را نیز برای شما تامین می کند در میان دیگر برند ها تشخیص دهند. 

1

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما