تولید نانو اکسید روی به روش هیدروترمال

یکی از شایع ترین راه های تولید نانو اکسید روی روش هیدروترمال است که از آنجایی که بسیار آسان اتفاق می افتد و هزینه های اقتصادی زیادی ندارد به همین جهت بسیار مقرون به صرفه می باشد. امروزه علاوه بر استفاده از روش هیدروترمال در دماهای بالا و در شرایط بحرانی از این روش در دماهای پایین و با توجه به نوع حلال نیز استفاده فراوانی می نمایند. در روش هیدروترمال شیوه های مختلفی برای حرارت دهی و تولید نانو اکسید روی استفاده می شود.

تولید نانو اکسید روی به روش هیدروترمال

چگونگی تولید نانو اکسید روی

چگونگی تولید نانو اکسید رویاکسید روی ترکیبی غیر آلی باشد که به صورت پودری سفید رنگی است و در آب حل نمی شود و از فرمول شیمیایی ZnO برخوردار است.

این ترکیب شیمیایی در حقیقت یکی از ترکیبات  مهمی است که بسیار مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است چرا که دارای خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار زیادی می باشد.

این ماده کریستالی شکل و سفید رنگ است و در صورتی که تحت حرارت قرار بگیرد به رنگ زرد در می آید و زمانی که حرارت خود را از دست بدهد دوباره رنگ آن سفید می گردد.

معمولا تولید نانو اکسید روی به روش های مختلفی انجام می گیرد که از روش های مطرح می توان تولید به صورت مستقیم و غیرمستقیم، تولید به روش شیمیایی و سنتز آزمایشگاهی را نام برد.

  تولید نانو اکسید روی امروزه در کارخانه های مجهز و با آخرین فناوری روز انجام می شود که این کارخانجات قابلیت ساخت نانو اکسید روی را در ابعاد مختلف و یکنواخت داشته و آن را برای مصارف گوناگون از جمله مصارف صنعتی آماده می سازد. 

علاوه بر تولید اکسید روی در این کارخانه ها در برخی مواقع در طبیعت نیز اکسید روی زرد رنگی یافت می شود که از ترکیب با منیزیم و دیگر مواد ناخالص به رنگ زرد تغییر رنگ داده است.

برخی از خصوصیات نانو اکسید روی تولید شده به شرح زیر می باشد:

  • دارای پایداری شیمیایی بالایی می باشد.
  • از ثابت دی الکتریک پایینی برخوردار است.
  • از فعالیت کاتالیزور بالایی برخوردار است.
  • دارای خاصیت ضد باکتری است.
  • قابلیت جذب نور فرو سرخ و فرابنفش را دارد.
  • با توجه به این ذرات نانو اکسید روی از خواص نیمه رسانایی و پیزو الکتریک، پیرو الکتریک برخوردار می باشد به عنوان یکی از مواد بسیار غنی می باشد که در نانو ساختارها هستند.

بنابراین با تصعید حرارتی اکسید روی در حالت ویژه ای همچون فاز جامد_بخار می توان از آن به ساخت نانو سیم ها، نانو فنرها، نانو تسمه ها، نانو شانه ها و نانو حلقه ها و … پرداخت.

اهمیت تولید و فروش نانو اکسید روی

امروزه با توجه به این که استفاده از نانو اکسید روی در مصارف مختلفی صورت می گیرد به همین جهت تولید و فروش این ماده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

از جمله مصارف مختلف نانو ذرات اکسید روی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در پزشکی: از آنجایی که نانو ذرات اکسید روی به شدت ایمن و زیست سازگار هستند به همین جهت می توان در پزشکی به آسانی از آن استفاده کرد. از جمله مصارف پزشکی این ماده می توان در پماد زینیک اکساید، پودر بچه، شامپو ضد شوره، کرم ضد آفتاب، پماد کالامین و … اشاره کرد.
  • استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی: نانو ذرات اکسید به جذب اشعه فرابنفش خورشید می پردازد و به همین جهت در بسیاری از کرم های آرایشی و ضد آفتاب مورد ابتفاده قرار گرفته است تا با از پوست در مقابل ابن اشعه مضر محافظت نماید.
  • کاربرد نانو اکسید روی در صنعت: استفاده از نانو اکسید روی در ثنایع مختلفی انجام می سود که از جمله این صنایع می توان به صنعت لاستیک سازی، صنعت کاشی و سرامیک، صنعت ساخت بتن، استفاده در ساخت سیمان، چسب، روغن های روان کننده، درزگیرها، ساخت باطری ها و … اشاره کرد که روز به روز موارد استفاده از این ماده پرکاربرد بیشتر می شود.

معتبرترین فروشگاه انواع نانو ذرات

معتبرترین فروشگاه انواع نانو ذراتبا پیشرفت علم و مشخص شدن کاربردهای گوناگون انواع نانو ذرات خرید و فروش نانو ذرات ها نیز در بازار بسیار پر رونق گردیده است.

با توجه به مصارف گسترده نانو ذرات نیاز به استفاده آن در ابعاد و اندازه های مختلف برای تولید محصولات متنوع بسیار ضروری است و به همین جهت کارخانه های سازنده به تولید نمونه های مختلفی از نانو ذرات در ابعاد و اندازه های یکنواخت می پردازند.

بنابراین در معتبرترین فروشگاه انواع نانو ذرات یافت می گردد که جهت استفاده در زمینه های مختلف تولید گردیده اند.

معمولا مشتریان برای خرید نانو ذرات باید اطلاعات لازم را در مورد نوع مصرف آن داشته باشند و سپس به خرید این محصول اقدام نمایند.

بنابراین می توانند با مراجعه به اینترنت اطلاعات لازم را کسب کرده و تحقیقات بسیاری بر روی این محصول انجام دهند و حتی به خرید اینترنتی این محصول بپردازند.

خرید اینترنتی انواع نانو ذرات مزایای زیادی برای مشتریان به همراه دارد که برخی از این مزایا را می توان این گونه بیان کرد:

  • خرید ارزان انواع نانو ذرات: چرا که محصول را به طور مستقیم و بی هیچ واسطه خریداری می کنند.
  • امکان مشورت با کارشناسان فروش: در صورت هر گونه سوال می توان آن را با کارشناسان فروش در میان گذاشت که ۲۴ ساعته آماده پاسخ گوی هستند.
  • استفاده از گارانتی: در صورت عدم رضایت می توان محصول را برگشت داد.
  • صرفه جویی در وقت: انواع نانو ذرات را می توان در کمترین زمان ممکن خریداری کرد چرا که دیگر نیاز به رفتن به مراکز خرید و تلف شدن وقت نیست.

آشنایی با دیگر نانو ذرات پرکاربرد

با گسترش علم روز به روز استفاده از نانو ذرات نیز بالاتر می رود و به همین جهت خرید و فروش این محصول باکیفیت و با ارزش رواج بیشتری یافته است.

بنابراین کارخانجات سازنده تمام تلاش خود را در تولید نانو ذرات به کار بسته اند تا بتوانند این مواد را با آخرین کیفیت روانه بازارهای داخلی و خارجی نمایند.

نانو ذرات نمونه ای از مواد پر استفاده ای می باشند که برای شناخت و آشنایی بیشتر با کاربردهای این مواد برخی از مصارف آن را نام می بریم:

  • استفاده از نانو ذرات در کشاورزی
  • استفاده از نانو ذرات در ساخت لعاب کاشی و سرامیک
  • استفاده از نانو ذرات در ساخت ابزارآلات پزشکی
  • استفاده از نانو ذرات در تصفیه آب، پاکسازی هوا، بسته بندی مواد غذایی و …
  • استفاده از نانو ذرات در تولید رنگ های ساختمانی
  • استفاده از نانو ذرات در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما