ارزانترین قیمت نانو مواد در تهران

نانو مواد کارایی بسیار زیادی در صنعت های مختلف دارند. هر کدام از انواع آن ها در یکی از صنایع مثلا هواپیما سازی کاربرد دارد. این مواد در کشور ما تهیه و تولید می شود و صنعتگران می توانند آن را تهیه کنند. این ذرات به دلیل داشتن کارایی زیادشان با تعداد بالایی به فروش می رسند. در مقاله زیر همه چیز در مورد ارزانترین قیمت نانو مواد توضیح داده شده است. 

ارزانترین قیمت نانو مواد در تهران

مرکز فروش انواع نانو ذرات در تهران

مرکز فروش انواع نانو ذرات در تهرانفروش نانو ذرات در کشور با توجه به استقبال زیاد صنعتگران روز به روز افزایش پیدا می کند بنابراین افراد سعی می کندد کیفیت های محصولات را بالا تر ببرند تا پاسخگوی نیاز افراد باشند. شما این نانو ذرات را می توانید به راحتی تهیه کنید. همانطور که می دانید، در طبیعت سه عنصر آهن، نیکل، کبالت و سایر عناصر با هم ترکیب می شوند و خاصیت مغناطیسی را ایجاد می کنند. 

سایر عناصر یا ترکیبات به تنهایی خاصیت مغناطیسی ندارند. آهن ربا و مواد مغناطیسی به طور گسترده ای در دنیای اطراف ما استفاده می شوند. از دستگاه های ساده مانند برف پاک کن شیشه جلو و برف پاک کن اتومبیل، پرینتر، اسکنر، موتور برقی در آشپزخانه ها، بلندگو ها گرفته تا دستگاه های پیچیده مانند موتور های ژنراتور و موارد دیگر. 

این محدودیتی است که فقط برخی از ترکیبات می توانند از خاصیت مغناطیسی برخوردار باشند. این محدودیت های ذکر شده در بالا را از بین می برد و با توجه به استفاده گسترده از مواد مغناطیسی، مواد جدیدی با خواص بهبود یافته تولید می شوند. به عنوان مثال، از خواص مغناطیسی برخی از نانوذرات در دارو برای تهیه دارو استفاده می شود. 

ارزانترین قیمت نانو مواد ذر بازار

نانو ذرات ارزان را می توانید به راحتی تهیه کنید. انواع نانو ذرات با توجه به خواص و ویژگی هایی که دارند در مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. یافتن ارزان ترین نانو ماده در کشور کاره سختی نیست. نانوذرات به دلیل مساحت زیاد می توانند به عنوان کاتالیزور مورد استفاده قرار گیرند. البته خصوصیت های کاتالیزوری نیز در ابعاد خاصی مانند خصوصیات مغناطیسی اتفاق می افتد. 

به عبارت دیگر، اگر سطح ویژه آن ها بین 100 تا 400 متر مکعب در گرم باشد، نانوذرات معمولاً دارای خصوصیات کاتالیزوری هستند. بنابراین، در بین نانوذرات با حجم خاص، نانوذرات سطح بالا تر خصوصیت های کاتالیزوری بهتری دارند. نمونه ای از نانوذرات که به عنوان کاتالیزور عمل می کنند نشان داده شده است که مواد مختلفی را در سطح آن ها و واکنش های شیمیایی دارند. 

جدای از موارد ذکر شده، نانوذرات کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف پزشکی (داروسازی و غیره)، اتومبیل (شیشه ضد تابش نور، روشنایی بدن، سخت شدن لاستیک)، الکترونیک (ساخت ترانزیستور) و غیره دارند. به طور کلی، هنگامی که نور به یک اتم برخورد می کند، ممکن است جذب شود، منعکس شود یا از آن عبور کند. 

اگر انرژی فوتون نور (امواج الکترومغناطیسی) کم شود (فوتون ذره امواج الکترومغناطیسی را تشکیل می دهد انرژی فوتون نور E = hf است. از این نظر h ثابت پلانک و f است. فرکانس موج فرود و ثابت پلانک برابر است با مسافت بین سطح انرژی اتمی، الکترون های موجود در سطح انرژی اتمی انرژی نور را جذب می کنند و از سطح انرژی بالا تر برخوردار می شوند. 

کاربرد نانو مواد در صنعت

کاربرد نانو مواد در صنعتکاربرد نانو ذرات با توجه انواع آن متفاوت است. نانو ذرات با اشکال مختلف و انواع متفاوتی که دارند هر کدام یک کاربرد به خصوص دارند به طور مثال خاصیت مغناطیسی نانو ذرات که پیش تر برای شما توضیح داده ایم. 

تمام خصوصیات و ویژگی های نانوذرات را می توان با دو عامل تقویت سطح نسبت به حجم و اختلال در سطح انرژی توضیح داد. برخی از نانوذرات مانند نقره و طلا دارای خاصیت ضد میکروبی یا ضد باکتریایی هستند. 

به این معنی که میکروب ها نمی توانند روی آن ها رشد کنند. این ذرات معمولاً در مواد آرایشی، بهداشتی، منسوجات و… مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد های آن شامل تهیه ژل های تمیز کننده دستی بدون آب، استفاده در صابون و شامپو، استفاده در لباس و ساخت لباس ضد میکروبی، استفاده در تجهیزات پزشکی و موارد دیگر است. 

سایر نانوذرات مانند اکسید روی یا اکسید تیتانیوم خاصیت فوتوکاتالیستی دارند. نانوذرات نیمه هادی هستند و شکاف باند انرژی دارند. این مواد معمولاً برای تصفیه آب و آلاینده ها استفاده می شوند. با ضربات نور این الکترون ها در باند پر انرژی می شوند و به باند هدایت می شوند. در آنجا، الکترون به آلاینده منتقل شده و آن را از بین می برد. 

اصطلاح فوتوکاتالیست به این معنی است که با تأثیر نور، خصوصیات کاتالیزوری آن ها فعال می شود. با تغییر اندازه نانوذرات، تعادل انرژی درون آن ها تغییر می کند. هرچه اندازه نانوذرات کوچک تر باشد، تعادل انرژی بیش تر و هرچه اندازه آن نیز بزرگ تر خواهد بود، تعادل انرژی کم تر می شود. 

این امر باعث می شود فاصله نانوذرات بین سطح انرژی آن ها تنظیم شود تا جذب فرکانس های خاص شود. به عنوان مثال، می توان ابعاد نانوذرات یک ماده خاص را برای جذب مادون قرمز، ماوراء بنفش، رادیو و غیره تنظیم کرد. این ماده در صنایع نظامی و الکترونیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. 

آشنایی با پرکاربردترین نانو ذرات

نانو ذرات کاربرد های بسیار زیادی دارند. نانو ذرات صنعتی با خاصیت مغناطیسی خود می توانند در صنعت بسیار مورد استفاده قرار بگیرند. وقتی یک پیوند تشکیل می شود، دو الکترون در جهت مخالف در مدار قرار دارند. این ترتیب باعث می شود که میدان های مغناطیسی از یکدیگر (الکترون ها ذرات باردار باشند. با حرکت ذره های باردار، میدان مغناطیسی تولید می شود. 

اتم های موجود در الکترون ها دارای حرکت های چرخش و مداری هستند که باعث می شوند میدان مغناطیسی در اطراف آن ها خنثی شود (همانطور که می دانید میدان مغناطیسی یک مقدار برداری است و جهت آن از اهمیت بالایی برخوردار است). 

اما پیوند شکسته یا ناقص نشان می دهد که یک الکترون واحد در مدار وجود دارد و الکترون دیگر باعث می شود که میدان مغناطیسی آن خنثی نشود. در مقیاس نانو، زیرا کسری اتم های روی سطح و پیوند های شکسته خیلی زیاد هستند، باعث می شوند که بیش تر مواد دارای خواص مغناطیسی باشند. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما